Istotą każdego bloga są wpisy - mniej czy bardziej rozwinięte treści, które dodawane są do bloga i widoczne na nim w porządku chronologicznym, najczęściej jako pierwsze widać najnowsze wpisy.
Blogger daje możliwość umieszczenia na stronie gadżetu, który automatycznie wyświetla archiwum wpisów. Ten gadżet daje się konfigurować do naszych potrzeb.
Jeśli wpis jest długi możemy go podzielić na "zajawkę" i resztę. Wtedy na głównej stronie widać tylko początkowy fragment (my decydujemy jak długi). Resztę zobaczymy po kliknieciu tytułu wpisu albo linku "Czytaj więcej":
Podział na "zajawkę" i resztę dokonuje się w czasie tworzenia lub edycji wpisu. Tam gdzie chcemy podzielić nasz wpis ustawiamy kursor i klikamy ikonkę w edytorze "Wstaw zwijanie tekstu":
Przy okazji - najechanie kursorem na ikonki powoduje wyświetlenie dymka z opisem ikonki, w ten sposób możemy zorientować się do czego służą dane ikonki.
Pisząc bloga zapewne szybko zorientujemy się, że przydałyby się nam wpisy, które zawsze będą pod ręką. Mogą to być dane do kontaktu z nami, nasz życiorys i zainteresowania, główne idee jakiejś akcji czy działań, którym poświęcamy blog.
Możemy to uczynić w bloggerze za pomocą stron. Są to luźne strony, bez zaczepienia w chronologii. Może być ich maksymalnie dziesięć. Możemy z nich uczynić karty bloga (tak jest na tym blogu)
albo zrobić menu z boku. Możemy też zaznaczyć jakąś stronę i wtedy podanie bezpośredniego linka w treści bloga lub w jakimś gadżecie sprawi, że ktoś będzie mógł na tę stronę wejść.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz