piątek, 28 stycznia 2011

Subskrypcja

Chyba zależy ci na tym, by twoja strona była czytana? To chyba oczywiste.


Nie możesz jednak bezradnie czekać, by ludzie łaskawie o Tobie i twoim pisaniu pamiętali. Trzeba się im przypominać.

Do tego przypominania służy subskrypcja. Ten gadżet możesz dodać w dowolne miejsce na swojej stronie, ale polecam miejsca wyeksponowane, by użytkownik nie musiał tego szukać.

Gadżet subskrypcji u mnie znajduje się na prawym pasku i wygląda tak:
Umieść ten gadżet u siebie nawet jeśli sam jeszcze nie potrafisz z tego korzystać. Tłumaczę ci jednak co to jest. Subskrypcja to inaczej kanał RSS. Kryje się tam specjalny link, który można skopiować i wkleić do różnych czytników. Ja korzystam na przykład z czytnika Google, ale mogą być różne rozwiązania, na przykład specjalne programy (często bezpłatne) do zainstalowania na komputerze.

Taki czytnik zawiera często kilkanaście czy kilkadziesiąt różnych kanałów RSS. I o co tu chodzi? Otóż wchodząc na stronę czytnika (lub odpalając program) właściciel czytnika od razu widzi, czy coś nowego pojawiło sie na jego zasubskrybowanych blogach. Ile nowych wpisów. Więcej - przeczytać może zajawki a często nawet całe wpisy.

Mój czytnik wygląda w tej chwili tak:

Widzę jak zwykle, że nie przeczytam wszystkich nowości na wiara.pl. Widzę, że Afro na swoim blogu ma trzy nowe wpisy, których jeszcze nie przeczytałem. Są też nowości w Bibliotece i w serwisie głównym Natana. Widzę też, że na Lutownicy o. Marka Kosacza nic nowego nie ma. I tak dalej.

Gdy kliknę w jakiś serwis to w czytniku pojawią się obszerniejsze informacje. Kliknąłem w Bibliotekę i mam:


Mając wszystkie strony zintegrowane w jednym miejscu łatwo oszczędzać czas. Kiedyś cię nauczę jak zrobić sobie taki czytnik. Na razie zrób gadżet z subskrypcją, by mogli z niej skorzystać twoi czytelnicy, którzy już to potrafią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz